כניסה | הרשמה
שלום

הלא מודע, שפת הדמיון והיומן הוויזואלי- חלק ב

האמצעים לחיים של איזון וריפוי- שפת הדמיון והיומן הוויזואלי

תארו לכם שמישהו יציע לכם מפתח לעולם חדש, מסתורי ומלהיב שנמצא ממש קרוב, עולם מרתק שיש בו קסם והתלהבות ותשוקה והרבה אנרגיית חיים. יש בו יופי מרהיב וזכרונות ואגדות מרתקות שאפשר להקשיב להן מבוקר ועד ערב, יש בו גנים קסומים ויצורים מופלאים, יש בו הרבה אהבה לעצמכם וגם לאחרים. לעיתים ניתן למצא בו גם אפלה, דרקונים ויצורים מרושעים, אך תמיד אפשר להציל את המצב באמצעות מדריך אוהב או גיבור שמציף בתוככם כוחות שלא ידעתם שקיימים בכם. יש בעולם הזה כל מה שאתם כמהים אליו ולעיתים גם כל מה שאתם מפחדים ממנו. והמרגש ביותר- העולם הזה נמצא בתוככם, צריך רק להשתמש בצרור מפתחות בצורה מיוחדת והשער נפתח.

זאת כל התורה, ללמוד את הצירוף של המפתחות שפותח את השער ללא מודע שלנו.. כשנהיה שם, הקסם יציף את חיינו.

המפתחות האלה הם כלים של שפת הדמיון, הבאים לידי ביטוי דרך עבודה בתוך יומן ויזואלי. כלומר מחברת יומן שבה אנו מבטאים את כל מה שעולה בדמיון, מחברת אישית שבה אנו מאפשרים לעצמנו להפגש עם עולם קסום בתוכנו ולתת לו לרפא אותנו. כי יש בו פוטנציאל עצמתי לריפוי.

 

הדמיון הוא מנוע רב עצמה שיש בו אפשרויות רבות .אנחנו משתמשים בדמיון כדי להגיע אל הלא מודע בתוכנו ולחצוב ממנו חוזקות ויהלומים .

הדמיון הוא שריר חשוב ומשמעותי שצריך לשכלל. יש לו הרבה יכולות ופונקציות חשובות – לתת משמעות לסיפור חיינו, לקבל הדרכה, לקבל סיפורים מטאפוריים, להשתמש בסמלים פנימיים, ללמוד להשתמש באינטואיציה., להתחבר לתשוקה ולאפשר ריפוי.

אם הלא מודע הוא חלק בתוכנו שמדבר בשפה שונה של מטאפורות וסמלים, הדמיון הוא שריר בתוכנו שאפשר להשתמש בו כדי להכיר את הלא מודע.

 

מהי שפת הדמיון ואיך היא מסייעת לנו להכיר את הלא מודע?

טכניקות של שפת הדמיון מאפשרות לנו גישה אחרת אל הלא מודע שלנו, גישה של קסם והכרות עם הכוחות האמיתיים שנמצאים בתוכו, כוחות שלא ידענו על קיומם. אך לשם כך צריך להכיר ולהשתמש בשריר הדמיון.

כדי לאמן את שריר הדמיון אנחנו משתמשים בשילוב טכניקות של מסעות שמאניים, הכרות עם דמויות פנימיות ועוד טכניקות אשר פונות אל הלא מודע בשפתו שלו ומאפשרות לנו להגיע גם לשכבות מאד עמוקות ורוחניות של הדרכה.

אחרי הגילוי הראשוני של שפת הדמיון צריך להביא את היצירה לכאן ולעכשיו באמצעות האומנות והכתיבה.

השילוב של שפת הדמיון וביטוי שלה באמנות בצורת מחברת יומן ויזואלי יוצרת את הגשר בין העולם הפנימי והמציאות החיצונית. שיטת “יומן המסע הויזואלי” יוצרת גשר מאוזן ובטוח בין שני העולמות בהם אנו חיים- עולם הפנים ועולם החוץ והדרך המיוחדת בה כל אדם חי בין שני העולמות האלו.

 

 

הדרך ליצור ביומן- לא לתרגם את הדמיון, אלה לעבוד איתו כמו תדר.

ביצירה ביומן אנו משתמשים באנרגיה שנוצרה בעקבות העבודה בדמיון.  תוך כדי היצירה אנו מאפשרים למשמעות להופיע. ביצירה אנחנו לא מתכננים, עובדים עם טכניקות של קסם המקריות- טכניקות ייחודיות שמאפשרות לדימויים לעלות על הדף.

העבודה בדמיון פותחת ערוץ או תדר במוח והעבודה באומנות ממשיכה אותו..

באמנות משתמשים בשבעה אלמנטים – כוונה, קסם המקריות, רקע, קו, צבע, דימוי וטקסט-  בלי לכוון לתוצאה ידועה מראש  ותוך כדי למידה של עבודה בשכבות. כך נוצרים דפים שהם “דפי נפש”, דפים אשר במורכבותם מהווים “שיחה ויזואלית” עם הלא מודע שלנו.

אני חיה ויוצרת את הדמיון שלי, הדמיון יוצר את המציאות מחדש.זהו מעין מעגל שמזין את עצמו..

המהות של הגישה היא הגשר בין ביאינג לדואינג, בין הוויה לחוויה…זה מייצר במוח חיווטים של חיבור בין מהות למעשה, בין רוח לחומר .זה הגשר בין שני העולמות אשר מאפשר חיבור לכוחות פנימיים וחוזק, מחבר אותנו למצב של חיות בעולם וחיבור לעולמות קסומים שמאפשרים ריפוי.

 

 

 

איך בנוי מפגש של “יומן המסע הויזואלי”?

בכל מפגש של “היומן הויזואלי” אנחנו פוגשים את הלא מודע שלנו בשתי רמות.

רמה של חקר וגילוי דרך טכניקות של שפת הדמיון בהן אנו פוגשים את הלא מודע ומציפים נושאים שחשוב שיעלו על פני השטח כדי לעזור לנו.

רמה שניה ומארגנת- דרך היצירה והכתיבה ביומן במגוון טכניקות של יצירה בשפת המיקס מדיה. בעבודה ביומן אנו מזקקים את המהות של החומר שעלה, זוהי רמה מארגנת של סדר ותובנה, מעין סיכום ויזואלי לכל מה שעלה בדמיון.

היצירה מעגנת את התובנות שהגענו אליהן בדמיון ומשמשת צעד חשוב של הגשמת התובנות, הגשמה של הרוח בחומר.

 

לסיכום

שיטת ״יומן המסע הויזואלי״ הוא שיטה אותה פיתחתי בשבע השנים האחרונות.

זוהי למעשה גישה לטיפול עצמי המשלבת שפת אומנות הקרויה מיקס מדייה בפורמט של מחברת יומן אישית וטכניקות של שפת הדמיון המסייעות להכרת הלא מודע והדרכים בהם הוא משפיע על חיינו.

שיטה זו מסייעת לחיבור לתשוקה הפנימית, מציאת משמעות, ריפוי פצעי העבר והמבקר הפנימי, ומציאת ייעוד אוטנטי בכל שלב בחיינו.

הריפוי והטרנספורמציה קורים דרך החיבור בין כניסה פנימה וחקירה של העולם המרתק של הלא מודע שמשקף את חיינו לבין היציאה החוצה ויצירה באמצעות חומרים וטכניקות המאפשרים חופש מביקורת עצמית ומבחן תוצאה .

בקורס “מפות שבלב”, קורס שנתי בו נלמדים יסודות השיטה בצורה חווייתית, ניתן לעבור מסע אישי של ריפוי בקבוצה. הקורס מחולק למודולים שונים, כאשר בכל מודול מתנסים בהכרות עם שפת דמיון שונה (מסעות שמאניים, וויס דיאלוג, דמיון מודרך, עבודה עם קלפים ועוד) ככל שמתרגלים את שריר הדמיון מתחזקת היכולת להכיר ולדבר ב”שפת הדמיון האישית” דרך היצירה ביומן הוויזואלי.

תלמידות אשר עברו את התהליך ובוחרות להמשיך לשנה השנייה של קורס מלוות דרך בשיטת “יומן המסע הויזואלי”, יוכלו לעבוד עם קבוצות ויחידים על מנת ליצור תהליכים המשלבים בתוכם את שפת הדמיון שלהן עם תהליכי אמנות ויצירה מתאימים.

מה שייחודי במקצוע חדש זה הוא האפשרות להמשיך ולרפא את עצמך דרך היצירה של תהליכי עבודה עבור קבוצות ויחידים. הנתינה כאן היא הדדית, מלווה הדרך ממשיך לעבוד על עצמו ולרפא את עצמו על מנת שיוכל לעזור לאחרים.

בשנה השלישית בקורס “מסעות של חקר וריפוי” ניתן יהיה להתמחות לעומק איך לעבוד בשפת דמיון עצמתית המשלבת את עולם המסעות השמאניים ועבודה עם הילד הפנימי. עבודה זו מאפשרת תהליכים מובנים לעבודה עם יחידים וקבוצות כדי לאפשר ריפוי וצמיחה.

 

כאשר אנחנו הולכים על הגשר בין עולם הפנים לעולם החוץ שוב ושוב עד שאנו יוצרים חיבורים אמיצים אל תוך עולמנו הפנימי ויכולים להנכיח אותם בצורה עמוקה ומתקשרת בעולם הרחב- אנו יכולים לחיות מתוך חיבור אמיתי ליעוד שלנו.

שלכם רקפת, אפריל 2020

לחזרה למועדון המנויים “מסעות יצירתיים” – לחצי כאן

0 תגובות

שלח תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פתיחת צ'אט
1
צריכה עזרה?
היי. איך נוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן