כניסה | הרשמה
שלום

ציור בצבעי מים למתחילים

מסעות ביומן הויזואלי

ספר שהוא למעשה שלושה ספרים: ספר הדרכה על מהותו של היומן הוויזואלי, ספר אמנות מלא בעבודות יצירה יפהפיות של רקפת הדר וספר מלא בתרגילים , ממש קורס בתוך ספר. מוזמנים ללמוד על שבעת האלמנטים של היומן הויזואלי ולהתחיל ליצור בעצמכם.

תדר הצבע- שבעת השערים

תדר הצבע היא שיטה להתפתחות, העצמה והגשמה דרך עולם הצבע. בקורס תלמדו ליצור את מפת צבעי הילדות שלכם ותוכלו ללמוד על שבעת שערי הצבע שיובילו אתכם לתובנות והפתעות בקשר לחייכם. השיעורים בשיטת דפי נפש ליצירה בתוך יומן וויזואלי”

יומן כיסים עם איריס גל

בשיעור הזה, תלמדו להכין יומן כיסים בתוך ספר קיים – ספר קריאה פשוט, שסיים את תפקידו, או נמצא בפינת המחזור.

את הספר תהפכו ליומן כיסים בו תוכלו לקשט, להוסיף, להעשיר את הדפים מתוך חקירת חומרים, שעשוע והתנסות ובכיסיו תוכלו להכניס מכתבים, פתקים ומה שרק תרצו.

הרבה פעמים שואלים אותי מהם החומרים הטובים ביותר כדי ליצור ציור בצבעי מים למתחילים? אז התשובה היא לא לגמרי מוחלטת. צבעי מים זה עולם ומלואו. אתחיל בזה שאני מאוד אוהבת צבעי מים, הייחוד בהם הוא היכולת לייצר שכבות, שקיפות, זרימה ותתי גוונים רבים לאותו הצבע.

צבעי מים נקראים גם “אקוורל” והם מורכבים מפיגמנט צבע וגומי ערבי. אפשר להגיע איתם לאטימות או לשקיפות וזה תלוי באיכות הצבע, חוזק הפיגמנט, כמות המים, מכחול בו נשתמש, כמות השכבות וכמובן סוג הנייר.

כדי ליצור ציור בצבעי מים למתחילים כדאי לקנות צבעים איכותיים וטובים- שווה להשקיע בחבילה אחת מעולה לפחות. היצירה בצבעי מים, כמו כל סוג צבע אחר, דורשת מיומנות, אך זו מתפתחת, לפי דעתי, בעיקר מהסכמה לשחק על הדף ולהתנסות עוד ועוד.

ביומן הויזואלי בשיטת “דפי נפש” אנחנו משתמשים בעיקר בצבעי מים כדי ליצור רקעים שניתן לעבוד עליהם עם חומרים נוספים כגון אקריליק, דימויים גזורים, טושים של ג’ל פן ועוד מגוון חומרים. לכן האיכות של הצבע והעוצמה שלו חשובה מאד.

ביומן הויזואלי ניתן להשתמש במקום צבעי מים בטושים או גירים פסטליים מסיסים למים אשר מאפשרים יצירת אפקטים דומים לצבעי מים.

אם תרצי לראות סרטון איך אפשר ליצור רקע נפלא בטושים מסיסי מים את מוזמנת ללחוץ כאן.

ציור בצבעי מים למתחילים- שיטות פשוטות ליצירת רקעים ביומן

  • בשיטה “רטוב על רטוב” נרטיב את הדף לפני הנחת הצבע. זו שיטה נפלאה לרקעים, ל”יצורים דמיוניים” ובשיטה זו אפשר בקלות להתחבר לאלמנט “קסם המקריות” משיטת דפי נפש.
  • בשיטה “רטוב על יבש” נצייר על דף יבש עם מכחול רטוב שטבלנו בצבעי המים שלנו. זו שיטה שתאפשר לנו יותר דיוק, וגם איור וצביעת חלקים מדויקים.
  • בשיטה “יבש על יבש” המכחול שלנו יהיה לח ונניח את הצבע עד לרמת קו עדין. בשיטה הזו נשלב גם צבעי אקוורל, מלבד קוביות – עפרונות- גרפיט מסיס מים או עפרונות צבעוניים, פסטלים, בלוקים ועוד צבעי אקוורל. אותם נניח יבשים על הדף ואם נרצה, נוכל גם לעבור עליהם במכחול לח או רטוב.
  • נזילות- ניצור “בריכה” של צבע וניתן לה לנזול באזורים שונים של הדף
  • השפרצות צבע באמצעות מברשת שיניים
  • נוסיף מלח, אלכוהול או אקונומיקה מעל צבעי המים ונראה את האפקט המצטבר.
  • ננשוף את בריכות הצבע על ידי קשית וכך ניצור אפקטים מעניינים.
  • באמצעות מכחולים בעוביים שונים נייצר טקסטורות שונות ומרתקות.
  • נעבוד עם הצבע בשכבות עדינות וחצי שקופות.
  • פריט נוסף ולא פחות חשוב הוא המכחול שתבחרי. ישנם מכחולים ייעודיים לצבעי מים – סינטטים או משיער טבעי, תלוי בהעדפה שלך. לכל מכחול צורה ועובי שונים שנתאים לסגנון העבודה, כדאי שיהיו לך כמה סוגים להתנסות.

לסיכום- איך אוכל ללמוד שיטות ליצירה בצבעי מים?

בקורסים הדיגיטליים שלי וגם בקורסי מועדון “מסעות יצירתיים” אנחנו מלמדות אינסוף טכניקות ושיטות לעבודה בצבעי מים.

תוכלו להירשם לאחד הקורסים מקטגוריית דלת הקסמים ובייחוד לקורס “דפי נפש” בו תלמדו בכל שיעור איך ליצור יצירה באמצעות צבעי מים. להלן הקישור לכל הקורסים של יומן הויזואלי.

בקורס “תדר הצבע” תוכלו ללמוד איך לעבוד עם צבעי מים וליצור את מפת הצבעים האישית שלכן שתאפשר לכם לקבל תובנות לגבי חייכם. בקורס זה טכניקות רבות של צבעי מים למתחילים.

אז נשארה השאלה באיזו ערכה אני משתמשת?

קוביות צבע – אני מאוד אוהבת את סנט פטרסבורג, שמינקה ו…

פסטלים – האהובים עליי הם neocolor II  של חברת קרנדש.

עפרונות – בעיניי הטובים ביותר הם עפרונות אקוורל inktense של חברת דרוונט.

0 תגובות

שלח תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פתיחת צ'אט
1
צריכה עזרה?
היי. איך נוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן